img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Saturday, March 13, 2010

~I Just Love Good Smelling People~

Salam....

Dikelilingi org yang berbau ni sememangnya satu perkara yg kalau boleh nak dielakkan. Tapi, kadang2 elak macam mana pun, terjumpa gak dgn mereka2 ni. Nak pulak dalam kenderaan awam macam komuter atau bas. Membuatkan keadaan lagi teruk, kalau dalam komuter atau bas tu, dah macam dalam tin sardin. nazak la jawabnya. Rasa macam nak keluarkan kepala ikut tingkap je.

Ada satu situasi ni yang memang baru je berlaku semalam (khamis). Ada la sorang mamat dari negara luar ni...badan da konpem la besar kan. Dengan lajunya dia berlari, nak kejar waktu kelas kot. Laju xla laju sgt. Ada la mcm lelaki yg mengejar pasangannya di pesisiran pantai. Fulamak, perbandingan yang xmenahan. Tapi, scene larian tu disertai dan sekaligus dicemari oleh semerbak bauan yang xmenyenangkan. Mungkin dia dah berlari sejauh hampir 200m agaknya, jadi rembesan peluh tu dah banyak. Mungkin juga itu merupakan penyumbang utama kepada kehadiran bau tersebut.

Tak kira la lelaki atau perempuan, masalah bau badan ni kadang-kadang tak disedari oleh yang empunya badan. Jadi, langkah selamat untuk mengelakkan rakan-rakan anda daripada terseksa dgn bau yg kurang menyenangkan, adalah dengan menggunakan deodorant =) Dengan ramuan (mcm nak memasak plak) yang direka khas untuk menangani bau badan, produk sebegini seharusnya menjadi barang-yang-patut-ada atas meja solek.

Pada yang baru nak cuba memakai deodorant, cubalah produk Adidas Action 3. Pastinya masalah bau badan dan juga pencemaran bau (mcm kejam je ayat ni) dapat ditangani dengan jayanya. Bukan itu sahaja, keyakinan diri juga secara tak langsung akan bertambah kerana anda lebih wangi dari yang biasa =) Kawan-kawan dan orang sekeliling pon akan tambah suka berkawan dengan orang yang berbau wangi dan segar sepanjang masa. Siapalah yang tak suka pada sesuatu yang wangi kan? =))


~ Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS

9 comments:

  1. tak yah cakap laa..x larat dh nak bau..kadang2 terpaksa tutup hidung gak depan diorg yg berbau nak buat cmne..lau tahan pon leh muntah..naik penin kepala ni tahan..nak jaga hati tapi hidung kita sapa nk jaga pulak??hehehe..sbr jee laa

    ReplyDelete
  2. merahitujambu:
    Tau xpe..plng xtahn dalam tren la..
    Time org balik keje kan...
    Kalo boleh, mmng elak time 2..
    Kalo shopping ke, window shpping ke..kitorng tggu after mghrib or balik after zohor..
    nak lari dr bau2an punya pasal =P

    ReplyDelete
  3. Frodo Baggins:
    Hehehe...
    iklan penaja Projek Alpha =)

    ReplyDelete
  4. kwn nad siap bawak spray bilik ke mana die pegi.
    agak2 bau, die spray ikut suka hati die. mcm ngecat dinding gune spray dah gayanye. kdg2 nad yg riso, takut org tu terase. tp die slummber giler..jwpn die 'tak sampai hati tgk hidung aku tersiksa'..heh!

    ReplyDelete
  5. dah selalu sgt..dah la hidung aku nie sensitif gila...daru jauh aku tgk budak(yg mmg bau bdn masa aku study) tu, aku dah ngelak dah..x sanggup aku nak lalu dpn dia..sekali ditakdirkan tuhan, 1 sem tu aku 1 kelas bahasa ngan dia..maunya 1 kelas tu bau selama 2 jam..tahan je la..adeh..

    ReplyDelete
  6. mencipppppppppppppp gila kan.

    nak tutup hidung takut dia terasa kan :P

    ReplyDelete
  7. hahaa adidas bg ape nieh?..hee graw jer..
    thu xper..kdng2 2 rase cam nak pengsan pown ade bau nyer..xmenahan tol..

    eh,bkn adidas action 3 nie laki punyer ker?..hee
    ntah la..hehee;)

    ReplyDelete
  8. wah..dh expert wat iklan nih..heheh..pakai deo tu ke?:-p

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~