img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Tuesday, September 2, 2014

Selamat Datang September

Assalam,

Dah bulan September! Cepatnya masa berlalu sampai tak sedar Januari ke Ogos bagaikan lintasan kilat lajunya. Orang cakap, kalau tak sedar masa berlalu maksudnya hidup kita ni riang ria gembira. Sepertinya hari-hari hari raya. Orang lah cakap. 

Alhamdulillah untuk 240+ hari dalam 2014 yang telah dilalui ini. Bukan setiap hari seperti hari raya. Ada jugak harinya yang bermuram durja. Terima kasih ya Allah kerana telah menetapkan hari-hari tertentu untuk membuatkan ku termenung memikirkan dosa, dan halatuju hidupku.

Berbaki 120+ hari lagi sebelum 2015. Banyakkah pencapaian ataupun goresan azam di buku impian 2014 menandakan dah berjaya terlaksana? 

Saya? Belum banyak. Sangat tak banyak.

Tersentak bila tersedar lagi 4 bulan je nak ke 2015. Dah tidur panjang sangat. Sangat-sangat panjang. Seolah-olah hidup ni memang untuk tidur saja perilakunya.

Badan tak kurus lagi. Kerjaya belum betul-betul hebat lagi. Bakal suami belum jumpa lagi. Eh?!

Sekali lagi, terima kasih Ya Allah untuk kesedaran itu. Tak terlewat lagi nak kejar impian, nak kejar azam . Better late than never.

Bangkit. Usaha. Usaha lebih keras. Hidup untuk berjuang. Apa yang paling penting; azam paling utama ketika ini, nak buat abah dan ibu senyum. Senyum lebih lebih lebar.

InsyaAllah, ameen ya rab.

Motivasi September. Moga ada rezeki ke sini. Tak jauh. Bangsar sajo.
Sumber gambar: Google.

No comments:

Post a Comment

~Ekspresi Anda~