img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Sunday, December 16, 2012

~Baby Step~

Assalam....

Melupakan apa yang kita suka, walaupun sekejap, amat menyeksakan.

Dan saya terpaksa melupakan (seketika) minuman teh + susu + ais = TEH AIS.

Its hard!!!! Sejak sekian lama (sejak uni) saya dan teh ais memang best friends. Bila kerja, boleh kata setiap hari mesti minum teh ais. Tapi bila melihat kepada 'perkembangan' badan yang sihat, saya mesti buat sesuatu. Start from small. So, saya pilih untuk kurangkan pengambilan teh ais. 

Sebab?

Kalori 1 gelas (300ml) teh ais adalah 130. Jadinya, kalau nak kurangkan kalori, kita mulakan sikit-sikit supaya tak 'terkejut' =)

Tapi, saya dah berazam, saya akan kurangkan; bukan berhenti terus.So, saya akan minum juga minuman yang sedap ini sekali seminggu. Kalau dah ok sikit, dua kali seminggu. Macam tu la... hehe

Wish me luck!


*Nak kurussssss*

1 comment:

~Ekspresi Anda~