img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Sunday, May 9, 2010

~Post Edisi Khas~

Salam semua


Hari ni hari ahad yang kedua dalam bulan Mei. Setiap tahun, pada waktu ini kita akan menyambut Hari Ibu, hari untuk kita menghargai seorang wanita yang bergelar ibu. Tak kisah la apa jua panggilan kita pada ibu kita, yang pentingnya adalah hari ini, hari yang istimewa untuk insan yang telah mengandungkan, melahirkan, menyusukan, menjaga serta mendidik kita dari usia satu hari hingga lah kini.

Saya masih ingat lagi, tahun lepas, ibu saya hantar mesej penuh emosi sebab saya tak ingat hari tu hari ibu, walhal hari ibu adalah minggu depannya. Nak tergelak pun ada, tapi bila fikir2 balik, walau tabah macam mana pun seorang ibu itu, bila tiba bab hari2 yang ada sentimental value, dia nak kita ingat dan wish. Tak payah hadiah mahal2 (kalau anda masih belajar la, dah kerja….faham2 la kan), yang penting ingatan kita pada ibu kita.

So, di kesempatan ini, saya nak ucapkan Selamat Hari Ibu pada ibu saya (walaupun dia tak baca blog saya nih). Terima kasih atas segala2nya. Hanya Allah yang mampu membalas jasa dan pengorbanan ibu selama ini. Sungguh, tak ternilai dengan wang ringgit nilai jasa dan pengorbanan ibu. (Cukup sampai situ je ucapan, taip panjang2 bukan ibu saya baca :) Ucapan panjang lebar di tempat lain)

Selamat Hari Ibu juga kepada wanita2 yang bergelar ibu, yang terbaca blog saya ni. Pada mereka yang ibunya telah tiada, kirimkan al-fatihah dan doakan kesejahteraan rohnya di alam barzakh. Itulah hadiah yang paling afdhal dari seorang anak sebagai tanda ingatan walaupun ibu tiada lagi di dunia ini.

Gembirakan ibu anda :)

*Syurga di bawah tapak kaki ibu, hargailah dan kasihilah ibu kita sementara beliau ada di dunia*

5 comments:

  1. selamat hari ibu buat ibu kamu..

    sampaikan salam i

    ReplyDelete
  2. selamat hri ibu!
    heh.

    ReplyDelete
  3. Sementara kita belum kahwin ni, mari kita laksanakan ape yg ptut.. Bukanlah lepas kawen tak boleh tapi suami lebih utama masa tu.. Heehee.. :)

    Selamat hari ibu untuk mak kamu ye fana.. Untuk ibu-ibu lain juger..

    ReplyDelete
  4. selamat hari ibu..uhuk..pengorbanan pon tidak dapat nk di gambarkan..uhuk~

    ReplyDelete
  5. tiba2 husna terigat nasi lemak ibu akak yg sedap tu.bila bole rasa lg ye?..slmt hari ibu makcik!

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~