img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Monday, March 22, 2010

~No Sweat!~

Salam...

Hai sekalian =)

Masalah peluh dgn manusia ni memang xdapt lari la. Mcm lagu dan irama. Kalau xde peluh maka, pincanglah manusia. Wohoo, mcm seram je kan dgr =). Seperti yg kita tahu, pengeluaran peluh merupakan satu tindakan yg normal. Yang mana, bila peluh keluar, maka secara tak langsung toksin juga akan keluar. Tapi yg menjadi masalahnya, kalau peluh yang berlebihan ni. Itu bukan satu aktiviti yang normal, malah boleh mendatangkan ketidakselasaan pada diri sendiri dan orang lain. Betul tak? Tak payah tanya orang lain la, tanya pada diri sendiri =)

Antara punca masalah peluh yang berlebihan ni, mungkin disebabkan oleh berat badan yang xnormal untuk badan anda. Cuba try test, bila anda gemuk sikit dari yang biasa, mesti peluh akan keluar lebih dari yang biasa jugak. Kenapa? Sebab ianya merupakan satu proses pembakaran kalori dalam badan. Kesannya akan keluar melalui peluh (Fulamak, dah mcm pakar kesihatan pulak =P ). Tapi, bila badan maintain je, maka secara tak langsung peluh pon malu2 nak keluar, sebab tak berapa banyak kalori yang nak dibakar. Nak tau sahih ke tak, cubalah naikkan berat badan =) Ada berani??? hehe.

Tapi, ada jugak disebabkan kita sendiri yang malas nak prevent peluh ni dari keluar. Contohnya, TAK NAK PAKAI DEODORANT. Uishhh, tolonglah bersikap prihatin pada org sekeliling ya. Kita hidup bermasyarakat, dikelilingi orang. So, banyak hidung dan perasaan yang perlu kita jaga. Bila kita pakai deodorant, PELUH PUN TAK ADA, maka hidung dan perasaan insan2 di sekeliling anda turut terjaga =)

Contoh deodorant yang anda boleh pakai ialah seperti gambar di bawah ini =)

Ahah, botol yang menarik kan? Adidas Action 3. Ada perkataan FRESH di situ. So, bila guna deodorat ini, tiada peluh. Tak percaya, cuba try test...dapatkan di kedai berhampiran anda =)

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions


8 comments:

~Ekspresi Anda~