img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Thursday, December 13, 2012

~Hayaki @ Setapak ~

Assalam....

Apa perasaan anda kalau anda jadi tauke/boss dalam usia yang muda? Ada pekerja sendiri, masa yang fleksibel, dan....tak rasa terkongkong sebab bekerja bawah orang. Dengar macam syok kan? Tapi, kita tak tau jerih perih orang yang set-up business dalam usia muda. Me? Hem....belum ada pergerakan ke arah itu. Plan dan visualize cuma progress nya belum lagi. 

Tapi, one of my (ex) colleague, sanggup berhenti kerja, dalam kedudukan pangkat yang agak selesa, untuk membuka cawangan restoran milik keluarganya di Setapak. Nama restorannya adalah Hayaki. Restoran pertama Hayaki terletak di Kelantan dan masa saya ke Kelantan awal tahun ni, kelihatan restoran ini di tengah-tengah Kota Bahru. 

Jarak dari rumah saya ke restoran ini tak berapa jauh. Jadinya, kalau ke Setapak, kadang-kadang kami singgah ke restoran Hayaki ni sebab pilihan makananya yang pelbagai (dari nasi kerabu ke chicken chop) dan ada satu menu yang pasti saya pesan setiap kali ke sini. Menu apa? Teruskan membaca =) (achewahh)

 
Wajah yang tak asing lagi dalam blog ini. My adik, me and Mun.


Pilihan saya: nasi kukus add on telur masin. Superb! Kari dan ayam goreng rempah dia memang best.

Adik pesan nasi lemak. Yums, lazat!

Mun dengan tom yam nya. 

Dan....ini dia! Menu yang wajib dipesan setiap kali datang ke Hayaki. Apa nama menu ni pun tak ingat. Something like mangga something something. Geddit? hehe. Tapi, masyaAllah.....rasanya memang terbaik! 10 bintang! Pesan satu mangkuk ni, kongsi 4 orang pun tak habis. (Tapi sebab sedap, cuba jugak habiskan)


Pendek kata, kalau nak rasa masakan Kelantan atau pun nak makan nasi kukus yang lazat, cubalah buat kunjungan ke Hayaki. Tak silap, ada satu lagi cawangan dibuka di Damansara (tak silap la). Restoran ini dibuka 24 jam dan juga ada kemudahan wifi. Walla! Kalau rasa penat shopping kat downtown Danau Kota, boleh lepak-lepak kejap di restoran ni. Jalan kaki dari downtown je boleh sampai.

*Alamak...tiba-tiba teringin pulak nak makan mangga tu. Dang!*

2 comments:

~Ekspresi Anda~