img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Thursday, October 18, 2012

~World Hunger Relief Walkathon 2012~

Assalam....


Saya memang pengikut setia program jalan kaki ini sejak tahun 2010. Proudly organized by my company, mestilah kena sokong 100% =D So, dari tahun ke tahun, jumlah peserta makin meningkat, seiring dengan meningkatnya kesedaran rakyat Malaysia untuk membantu negara-negara yang miskin membanteras kelaparan. Alhamdulillah.


Jumlah dana yang dapat dikumpul tahun ini adalah RM2.2 juta dan pada petang itu seramai 12,000 peserta telah membanjiri kawasan Istana Kehakiman di Putrajaya *tepuk tangan*.

Nampak tak paramotor kat udara tu? Sepatutnya 4 paramotor mendarat betul-betul di depan pentas untuk serahkan sumbangan(tak silap). Tapi, angin sangat kuat masa tu. Jadinya, mereka mendarat jauh sikit.

 
Dan seperti tahun-tahun yang sebelumnya, lori ini akan membuat lintasan hormat, dan guni-guni makanan akan dimasukkan ke dalamnya untuk dihantar kepada yang memerlukan. Epic!

Selesai perasmian dan lain-lain, kami memulakan jalan kaki sekitar jam 6 petang. Nak jalan pun ambil masa sebab ramai sangat manusia masa ni.



Geng di opish, Zira dan Mun (my housemate, hehe). Ke mana-mana kalau boleh bertiga. Tapi paling kerap ke cafe la hehehehe.

Dan....selesai je perjalanan, kami diberikan sijil dan goodie bag! WIN! Ada air tenaga, spaghetti, krim basuh tangan (LIKE), first aid (bagus betul), beg troli yang sesuai dibawa ke pasar =). Memang best barang-barang dalam goodie bag tahun ni. Alhamdulillah =)

Kalau ada lagi tahun depan, insyaAllah akan turut serta sebab memang tak rugi. Jom, tahun depan! =)

*Jalan kaki pakai sliper. Memang cool*

2 comments:

~Ekspresi Anda~