img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Thursday, December 15, 2011

~Melaka Wonderland~

Assalam...

OMG...pergi dah lama, peram gambar lama-lama. Dah dekat 5 bulan, baru nak upload/update. Tu belum kira, gambar pergi Langkawi dengan bestie, bulan 2 yang lepas. Dah dekat setahun tak berupdate =p Tak pe, pelan-pelan (kononnya). Hehe.

Okeh..now nak bercerita pasal keseronokan saya dan housemate di Taman Tema Melaka Wonderland. Taman tema ni baru je buka (baca: masa saya pergi 5 bulan lepas). But, not bad la. Seronok! Jerit tak ingat!


Sebelum sampai, peserta rombongan (Mun, Yatt, me n Ecah..my lil sis) bersarapan dulu di RnR Ayer Keroh. Kita perlukan tenaga untuk menentang air!

Tips1: 
Datang awal-awal pagi. Baru senang nak parking. Tak payah jalan jauh. Ingat, bukan kita je yang nak serang taman tema ni. Ramaaaaiiii lagi.


Kena berjalan jauh sebab parking dah penuh. Dengan panas nya, dengan beg nya. Tapi, kami bersemangat waja menuju ke pintu masuk Melaka Wonderland sebab tak sabar-sabar nak menjerit main air.

Harga tiket RM30 sekepala. Rasanya kanak-kanak mungkin half. Tak ingat pulak.

 Pelampung ni mula-mula plan tak nak sewa. Tapi, kalau anda tak nak sewa, memang rugi RM30. Semua permainan dalam taman tema ni kena guna pelampung. Sewanya RM10 untuk pelampung 2 orang dan RM5 untuk seorang. Boleh refund RM10 tu :)

Tips 2: 
Better pergi dengan jumlah ahli rombongan yang genap. Sebab game-game yang best semuanya memerlukan pelampung untuk 2 orang. So, kalau yang sewa pelampung untuk seorang, memang kerugian. Trust me!


 Pantai buatan ni best. Ada ombak. Tapi, masa-masa tertentu je. So, alert dengan masa untuk enjoy mandi 'pantai' :)

 Nampak tak bangunan kuning pink tu? Di sebalik tu ada dua permainan yang boleh buat nafas tak sempat nak sedut. Seriously mencabar mental dan fizikal. Jerit tak ingat! Photographer pun ada kat situ nak snap momen terindah. Tapi kan, saya pun tak sanggup nak beli gambar tu sebab boleh menangis tengok ekspresi muka sendiri!
Jangan lupa cuba game tu tau! :)







I had a great, great, great memories there! Memang tak rugi bayar RM30 nak masuk. Mungkin masa akan datang ada pertambahan permainan. Tapi, permainan yang sedia ada pun dah cukup best! 


Rasanya tu saja perkongsian kembara kali ini. Banyak lagi kembara yang nak dikongsikan bersama. Tunggu mood rajin datang ya :)

*Lega rasanya, dah update cerita ni. hehe*

4 comments:

  1. Ewah! Perlukan tenaga menentang air. Macam nak pergi perang. Heee. :p

    Saya dah duduk Melaka 8 tahun, tak pernah sampai lagi. Sadis. Huhu.

    ReplyDelete
  2. @FarhanaDr:

    Bermain air serupa mcm perang! Jerit mcm nak kena tembak! =P

    Hehehe..lbh kurang la dgn saya. Berbelas2 tahun duduk Perak, tapi tak pernah pergi Lost World of Tambun =P

    ReplyDelete
  3. @Aku By Pojie:
    One fine day, u must go! Bestttt! :)

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~