img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Saturday, September 10, 2011

~Hey You~

Assalam....

Phew lamanya tak update. Sorry! As usual, so many things to update, but ohoo im too tired even to switch on my lappy. Such a hectic week, after having loooong holiday last week =)

But hey, its weekend yo! Sebab itulah, tabahkan diri untuk update di kala jam menunjukkan angka 1.53 pagi.

Sepanjang minggu ini, terlalu banyak benda yang dipelajari dan dijadikan iktibar. Hidup ni kan satu medan untuk kita belajar dan kumpulkan pengalaman. So, be alert.... man.


Gambar: Google
  • Gunakan masa di pejabat sebaik mungkin. Tak kisah la siapa pun, cuba tanamkan dalam diri untuk maximize masa di pejabat (i mean, office hour) dan kalau terpaksa buat OT, please update ur works. Bukan gunakan masa tu dengan sia-sia semata2 nak claim OT. Not good ok!
  • Apa yang penting? KERJASAMA! Gigih la macam mana pun buat kerja, tapi bila pihak lain tak bagi kerjasama, kerja takkan boleh selesai. 
  • Jangan tidur secara over time. Bukan segar mana pun, malahan bertambah ngantuk. Sampai satu tahap, kepala pun nak sentuh meja *geleng-geleng kepala*. 6 jam dah memadai.
  • Marah itu api, sabar itu indah. Bila lapar, senang sangat nak naik darah. Solution: jangan biarkan perut anda lapar. Sangat kasihan. 
Itu antara benda yang berlegar-legar di minda sekarang. Ada antara perkara di atas telah saya luahkan kepada pihak tertentu kerana dah tak tertanggung. Bukan semua perkara di atas bersifat menghentam orang lain, tapi ianya untuk renungan bersama, lebih-lebih lagi diri sendiri. 

Bila kita tengok orang lain buat, dan kita tak suka, jangan lah pulak kita buat perkara yang sama kepada orang lain. Tak baik. Peace no war =D

*Entry emosi di awal pagi*

1 comment:

  1. setuju sama sekali dgn entry awok..awok dh lama x update..sibuk eh...selamat hari raya dear..

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~