img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Sunday, January 16, 2011

~La Ikro Ha Fiddin~

Salam.

Baru selesai menonton drama La Ikra Ho Fiddin. Suka sangat-sangat dengan drama ni. Banyak sebab kenapa saya suka. Lakonan mantap dari semua pelakon, intipati drama yang sarat dengan nasihat, agama dan pengajaran dan banyak lagi. Selain itu, isi mengenai cinta antara dua insan yang berlainan agama juga menjadikan cerita ini menarik hati saya untuk menonton. Mula dari saat pertama drama tersebut dimainkan, saya dah melekat. Best!

 Pelakon drama La Ikro Ha Fiddin.
Sumber gambar: Google.

Filem ni mengisarkan perbezaan dua agama (Islam dan Kristian). Banyak persoalan agama yang diutarakan. Dr Edward (Zack X-Factor) kecewa yang teramat sangat setelah bakal isterinya mati pada hari mereka sepatutnya berkahwin. 5 tahun kemudian, Dr Edward masuk ke kawasan kampung untuk berkhidmat dan jatuh cinta pandang pertama dengan Norlia (Sharifah Amani) yang merupakan seorang ustazah. Bila bahagia dah mendekati mereka berdua, ada pulak halangan. Sedih wooo. Ending pun sedih =(

Pada yang terlepas tengok cerita best ni, mungkin ada lagi kot ulangan di saluran Prima. Alert!

Saya juga tertarik dengan lagu latar yang dimainkan dalam drama ini. Tuhan Berikan Aku Cinta dari Ayushita.



Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

*Cinta tak semestinya datang sekali. Bila kecewa dengan cinta pertama yang tak kesampaian, berdoa lah untuk mencapai kebahagiaan dalam cinta yang kedua*

9 comments:

  1. Ohhh.. Drama yang abes terus ke? Hmmmm.. Lagu Ayu Shita tu memang sedap.. OST untuk satu filem Indonesia tapi tak ingat filem ape.. Best.. :)

    ReplyDelete
  2. @FarhanaDr:
    Yup, sedih bangat ending cerita tu =(
    Saya minat lagu tu dari dulu. Sebab kata2 dia mandalam. Jadi background song cerita ni, memang cocok sgt =)

    ReplyDelete
  3. beh kan citer ni...akak pun nengok...
    part sedih nangis gak...huwaaa....

    naper jalan ni yang kamu pilih edward...

    ReplyDelete
  4. waaa..sy kuta kata akhir tu bermakna sgt2...

    ReplyDelete
  5. oh ex aku berlakon. hahhahahha

    ReplyDelete
  6. lagi satu tuu aper lagunyer yer...? tadi naik nak juling cari tajuk lagu pada penghujung cite tapi tak jumpa laaa... huhuhuhuhu..

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~