img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Tuesday, December 7, 2010

~Tragedi awal Muharam~

Salam.

Salam maal hijrah buat semua pembaca. Apa azam tahun baru anda semua? Mestilah semua ke arah kebaikan kan? Harap-harapnya semua tercapai, ameen.

Semalam terjadi satu tragedi yang memberi pengajaran yang bernilai sebelum bermulanya awal muharam. Saya pening kepala yang teramat sangat dan muntah-muntah sebanyak 5 kali! Siap lepas turun bas after balik kerja, carik port nak muntah. Memang lemah sangat rasanya masa tu sebab supposely saya puasa tapi tak bersahur. Ingatkan angin masuk dalam perut, sebab tu pening-pening kepala. Last-last bukak puasa kat opis sebab tak tertahan sangat sakit kepala. =(




Bila pergi klinik dan jumpa doktor, doktor cakap saya kena KERACUNAN MAKANAN. Dah lama sangat tak kena penyakit ni. Peritnya hanya Allah yang tahu. Doktor nasihatkan kena minum air masak banyak-banyak. Jaga diet. Elakkan makanan berminyak. 

Baik doktor! =)

Alhamdulillah saya dah sihat sikit cuma rasa lemah-lemah tu ada lagi. Harap-harapnya sikit masa lagi saya akan pulih macam biasa, ameen.

Pengajaran yang bernilai: Jangan makan sebarangan, minum air masak banyak-banyak dan kurangkan makan kat luar yang mana makanan tu terdeah. Ingat tau.

*Setiap yang beraku itu pasti ada hikmahnya*

6 comments:

  1. Minum 100 plus bebanyak.. Makan obat.. Semoga cepat elok ye sang perot.. Heehee.. ;)

    ReplyDelete
  2. @FarhanaDr:
    Thankies DR..
    Syg lebihhhhh =D

    ReplyDelete
  3. sabarla ok. puasa len hari mesti sahur sikit minum pon ok, kesihatan yg penting :)

    ReplyDelete
  4. jg dri ok.mkn ubat yaa..cianyaaa....

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sembuh...dengar cakap dr farhana tu..hehe

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~