img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Friday, December 18, 2009

~Salam Awal Muharam~

Salam...

Mencuri masa sedikit untuk publish enry baru. Rasa macm kekurangan je kalau tak mengucapkan SALAM AWAL MUHARAM 1431H. Jom kita berhijrah dari perangai lama yang tak baik kepada yang baik. Kalau da baik kepada yang lebih baik. Apa azam tahun baru hijrah ni??? Eloklah kiranya kalau kita berazam untuk menjadi muslim/muslimat yang berusaha untuk melakukan amalan yang dianjurkan oleh agama dengan taat dan ikhlas.

Moga segala azam yang ditanam tika terbitnya tahun baru semalam berjaya dicapai. Hayatilah erti doa akhir tahun dan awal tahun yang dibaca. Jangan hanya baca tanpa pengertian yang mendalam tapi bacalah dengan penuh penghayatan maknanya kerana itulah harapan kita kepada Allah setelah berakhirnya tahun hijrah yang lalu dan hadirnya tahun hijrah yang baru.



Oke..cukup sampai sini dulu. Nak sambung buat report LI yang xsiap 2 lagi ni. Jumpa lagi d lain entry. Jaga diri, hiasi peribadi :)

Salam.

*Agak2 kalau suka mengumpat/bergosip tu (termasukla org yang tgh menaip ni) bawak2 la bertaubat ya. Ingat, mengumpat tu ibarat meratah daging saudara sendiri.*

2 comments:

  1. salam maal hijarah..moga ade peningkatan dalam diri ini ke arah kebaikan..amin..moga kite dpt jumpa ek..ahahah

    ReplyDelete
  2. Cik Merah:
    InsyaAllah...nak sgt jumpa..mengeratkan hbngn dr alam maya ke alam nyata :)

    ReplyDelete

~Ekspresi Anda~