img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Friday, February 13, 2015

Perihal Hidup

Assalam,

Entry kali ni bunyinya sedikit serius. Rasa macam nk buat luahan pulak malam-malam ni walaupun tak semua yang dapat diluahkan. Dah terbiasa dengan tabiat kurang suka berkongsi rasa secara terbuka. Jadi, tak tahu macam mana nak buat luahan 100%. Itu lebih baik =)

Terima whatsapp dari sahabat sekejap tadi. Berbual mengenai hidup yang sementara. Ya, serius bunyinya kan. Tapi, jujur saya akui, suka sangat bila bicara mengenai itu. Putaran waktu dirasakan begitu laju kadang-kadang sampai rasa penat nak kejar. Terjatuh, dah banyak kali. Jadi, bila ada sahabat yang sudi kongsi rasa ni, rasa seronok tu tak tergambar. Rasa seperti kiriman nasihat dan pedoman dari Allah. Sahabat sebagai perantara.

Hidup tak selalunya manis. Tak semua yang kita nak, kita akan dapat. Kadang-kadang terfikir jugak, sampai bila nak seronok dengan dunia yang jelas sekali banyak tipu daya. Tapi, manusia tu cepat leka. Sedarnya sekejap, lalainya selalu. Itulah dia, kalau iman senipis kulit bawang kata orang.

Doa saya, moga diberi peluang dan rezeki untuk beri kegembiraan yang seluas-luasnya kepada abah ibu. So many things happened, and that is my ultimate goal. Nak bagi hati abah ibu tenang dan gembira. Ibu selalu pesan, redha Allah letak pada redha mak ayah. Masa makin suntuk, moga Allah beri rezeki dn kesempatan untuk itu, ameen.





Dihempas gelombang dilemparkan angin
Terkisah bersedih bahagia
Di indah dunia yang berakhir sunyi
Langkah kaki di dalam rencanaNya

Bila mungkin hidup hampa dirasa
Mungkinkan hati merindukan Dia
karena hanya denganNya hati tenang
Damai jiwa dan raga

No comments:

Post a Comment

~Ekspresi Anda~