img { max-width: 100%; height: auto; width: auto\9; /* ie8 */ }

Sunday, September 21, 2014

Ayam Penyet Terlajak Sedap

Assalam,

Jumaat lepas teringin sangat nak makan ayam penyet. Selepas buat carian google (yes, imma nerd like that. Semua benda nak google) maka saya dan adik saya menuju ke Dapur Penyet yang terletak di Maju Junction Mall.

Lokasi best, meja makan banyak. Ada yang berhawa dingin, ada yang open air. So, boleh pilih tempat makan mana yang berkenan. 

Makanan di sini tak ada yang set. Means, lauk lain, nasi lain. Kalau nak tempah add-on macam kangkung ke, udang petai ke, boleh saje. Alahai, menaip pun dah tertelan air liur.

Okeh, ini menu pilihan saya.

Dah kata teringin makan ayam penyet, harusla pilih ayam penyet kannn...
Ayam penyet: RM8.90
Nasi putih: RM1.80

Bagi close up sikit. *lap air liur*
Dalam menu ni ada kangkung rebus, timun, tempe, tauhu dan watak utamanya ayam penyet.
Yang tak bestnya, tempe ada seketul, tauhu pun ada seketul. Kenapa tak berketul-ketul? Sobs. Ok, syukur.

Yang bestnya, kat sini kalau nak makan extra sambal dan sup kosong, ada satu sudut yang memang khas untuk refill. Ambil la sebanyak mana pun. Sambal dia memang thorbaik! Pedas dia sampai tangan rasa berapi! *lap air liur lagi*

Ok, air pulak.

Pilihan saya: Ehem, Teh Botol (for the win bebeh) RM3.50
Pilihan adik saya: Teh ais 3 layers. RM4+. Sodapp
Tiada dalam gambar, air suam dan ais kosong. masing2 RM0.40

Komen saya, kedai ni bolehlah dikunjung lagi buat kali kedua, ketiga, ke.... selagi rasa makanannya sedap macam ni. Haihhhh, sedapnya sambal dia... Oh ya, sambal ayam penyet tu ada dijual jugak tau. Satu botol RM12. Kena beli nih!

Ok lah, nak makan. Menaip pasal makanan ni mencabar betul. 

Bye.

No comments:

Post a Comment

~Ekspresi Anda~